Varmoja kesän merkkejä havaittu:

  • Aamun kirkkaus herättää ennen kelloa
  • Kärpänen sinkoilemassa vasten huoneeni ikkunaa
  • Pieniä muurahaisia keittiön pöydällä
  • Koiran kakkaa joka niemessä ja notkelmassa
  • Pieniä itikoita ulkorakennuksen ikkunassa
  • Ulkona tarkenee ilman pitkähihaisia ja -lahkeisia
  • Kosken kohina kuuluu kotipihaan (muutama sata metriä etäisyyttä)
  • Sorsia vaakkuu ja vaappuu joella
     

Muun muassa tällaisiin olen törmännyt. Tänään (tai oikeastaan eilen iltanakin vähän) käytiin ekaa kertaa tänä vuonna koiruuden kanssa metsässä lenkillä. Paljon oli otuksella ihmettelemistä, ehkä kilsa käveltiin, mutta saatiin siinäkin menemään yli puoli tuntia. Sillä on ihana tapa nuuskia samat paikat aina uudestaan ja uudestaan, tyyliin välillä aina kiertää kivi ympäri ja sitten taas palata sitä samaa kohtaa haistelemaan. :P

Ekaa kertaa tänä vuonna -listaa voisi vielä jatkaa sillä, että kävin toissa päivänä pyöräilemässäkin. Oli kyllä hiton kylmä, kun lähdin joskus ysiltä illalla ja tien varrella aukeaa, joten tuulikin älyttömästi. Musta tuntuu, että nykyisin tuulee ennemmän kuin ennen. Ei sillon kun minä olin nuori niin koko ajan tämmönen hujakka käynyt kuin nykyään. Vissisti tässä jollain ilmastonmuutoksella näppinsä pelissä!

Mutta muuten kaikki on jees. Ihan pian vapaudutaan koulusta (huomiseksi yksi essee palautukseen ja parin viikon sisällä kaksi koetta) ja sitten pitäisi alkaa yo-juhliin ja pääsykokeisiin valmistautumaan, eli kovasti kuntoilemaan, testailemaan leivonnaisreseptejä ja lueskelemaan verissä päin matikkaa. Nimittäin haeskelin opiskelemaan kolmelle yliopistoalalle: matikka & tilastotiede, matikan opettajakoulutus sekä suomen kieli. Tuossa järjestyksessä toivoisin ovien aukenevan. Mun ihan ykköstoive on ollut yläasteelta asti matikan opiskelu yliopistolla. Tietysti välillä olen vähän harhaillut ja haaveillut mm. nuorison ohjaamisesta, kuvataiteiluista ja historioimisesta, mutta aina on matematiikkaa palattu. Vaikkei mulla koskaan ole mitään varsinaista suosikkiainetta oikeastaan ollut, niin silti matikka ja matemaattisen aineet yleensä on olleet mun vahvinta alaa. Lisäksi kun ympäristö on aina mulle tätä kantaa tuputtanut, niin olen itsekin alkanut uskoa, että se on se mun ainut oikea. Nythän se sitten kesän jälkeen selviää (toivottavasti), olenko pitänyt asiaa itsestäänselvyytenä turhaan. :)

Eipä tässä muuta, bäivän piisinä loppuun Fork coveroimassa Smooth Criminalia. Vitsi oon rakastunut tohon bändiin . <3