Ei oikein mistään syystä, mutta silti tänään on ollut aivan ihana päivä. Olen lähinnä hommaillut kurssitehtävien parissa, lueskelut mielenkiintoisia blogeja, suunnitellut siinä sivussa kaikkea askarreltavaa ja ommeltavaa, mitä pitäisi tehdä jahka aikaa vähän jostain siunaantuisi, ja kuunnellut illan ihanaa Paloma Faithia. Pitkästä aikaa olen taas saanut ahkeruudesta jonkinlaista heikkoa otetta. Esim. minun piti tänään tehdä kurssitehtävä, johon kuului esimerkkien antaminen ja lyhyet selitykset, kuitenkin sitten huomasin lopulta tekstiä syntyneen peräti hitusen yli kolme sivua. Noh, ehkei siitä kuitenkaan hirveästi sakoteta. :D Lisäksi leivoin myös pitkästä aikaa pitsaa, johon kokeilin tehdä pohjan spelttijauhoista. Ihan hyvin onnistui, mutta muistin taas yhden puutteen leivontataidoissani: en vaan osaa tehdä sellaista kivan ohutta, edes hieman rapeahkoa pohjaa, vaan mulla lopputulos on yleensä aina kuin pellinkokoinen sämpylä. :D

Istutin viikonloppuna muuten elämäni ensimmäisen puun. Oon pitkään haaveillut kasvattavani jotain isoja huonekasveja, mutten vain ole saanut koskaan siementä multaan asti tungetuksi. Nyt sitten kuitenkin kaupasta mukaan lähteneen avokadon siemen päätyi ihan ruukkuun asti. Olen innoissani lueskellut netistä, että avokadon pitäisi olla nopeasti kasvava puu, siis jahka ensin pitkän odottelun jälkeen sallii lähteä juurtumaan. Kärsimättömälle ihmiselle sellainen siis sopii paremmin kuin hyvin. Aionkin nyt revetä oikein erikoishienoihin suorituksiin ja oikeasti kasvattaa oman pienen avokadopuun. Kädet ristissä nyt vain toivon, ettei se hoidossani mätäne täysin, vaan saan ehkä joku päivä syödä oman yhden-puun-tarhani avokadoa. :P Mikä siis kyllä on erittäin epätodennäköistä, koska avokadopuu kotioloissa tuottaa hedelmää vain äärimmäisen harvoin.

Mutta avokadovimman lisäksi oon tulossa ihan hulluksi sisustusvimmastani. Harmi vain, ettei mun huoneessa oikein pysty tekemään mitään tämän intoutuman kanssa, koska joka paikka on niin tupaten täynnä, ettei oikein edes kääntymään mahdu. Odotankin siis innosta hytisten ensi syksyä, toivottavasti ensimmäistä "omaa" kämppää, tai sen puolikasta, jota pääsisin ihan puhtaalta pöydältä ja lattialta kasaamaan mieleisekseni. Tosin mun tapauksessa tulee se sisustus olemaan eri tyyliä joka nurkassa, kun en osaa päättää mikä olisi kaikkein kivoin tyyli. :D

Pari kivaa juttua, jotka tuli vastaan internetin ihmeellisessä maailmassa ja jotka voisi itsekin mahdollisesti jossain vaiheessa toteuttaa. Erityisesti kiinnostaa eläinystävällisen hirven (tai peuran?) pääkoristeen väsääminen, johon ohjeet löytyvät täältä.

.

Tämän Ikea-hyllyn apinointiin voisin pyytää vähän apua puuseppä-iskältä:

Nyt sitten vielä viimeiset rivit purkkiin ja unta palloon. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

 

PS. Vielä yksi tyytyväisyyden aihe: sain vihdoin viestini perille opettajalle ja vastauksenkin. Kaikki tuntuu nyt hymyilevän, kaikki menee kangertelusta huolimatta hyvin.