Jos viikko sitten "vähän" panikoin kaikesta tämän viikon tullessaan tuomista asioista, niin tällä hetkellä olen aivan ihmeissäni kuinka kaikki on sittenkin vain sujahtanut oikeille uomille. Koeviikko oli ja kokeet menivät hyvin, mm. matikan prelistä pisteitä eximiaan oikeuttava määrä (ja minkä kun olin jo ehtinyt miettiä, että tähtäänkö sittenkin ihan väärälle alalle) ja opettajani mukaan voisi olla mahdollisuudet jopa laudaturiin. Siis mitä?! Minulla mahdollisuudet saada pitkästä matematiikasta laudatur! Oon ollu ihan ekstaasissa tosta.  

Niin, ja tietysti eilen olin kirjottelemassa äidinkielen tekstitaidon kokeessa. Aihe, eli sananvapaus, oli kyllä itselleni erittäin miellyttävä. Aiemmin suunnilleen rukoilin kokeeseen paljon kivoja runotehtäviä, mutta vaikka yksi runohommeli kokeessa olikin, skippasin sen sitten kuitenkin, kun halusin perehtyä Sakari Huovisen ja Sofi Oksasen sananvapautta (ja medianvapautta) käsitteleviin teksteihin. Tiedän jo nyt, että eräs "pieni" moka heti ensimmäisessä tehtävässä tulee vähentämään pisteitäni, mutta siitä huolimatta sanoisin, että meni kuitenkin mielestäni vähintäänkin kohtuullisen hyvin.

Ensi viikolla sitten vielä tiistaina englannin kuuntelu ja sen jälkeen kuukausi pelkkää (luku)lomaa. Paitsi että pakko kyllä käydä jokapäivä koululla penkkareihin (torstaihin) asti ennen kuin pääsen lepäilemään laakereilleni. Mutta mieluummin kyllä vapaaehtoisesti penkkarijärjestelyissä kuin oppitunneilla. Tietäähän siitä, että piakkoin on kausi elämästä ohi. Ehkä vähän kaihoinen olo sen suhteen...