Heipähei, ja hyvää joulua näin jälkikäteen! Taas se talven kohokohta livahti ohi ja jäljelle jäi vain kamala ähky kaikista herkuista, joita tuli taas ihan luvattoman paljon syötyä joulun aikana. Mutta kerran vuodessahan se joulu vaan on, eli iloista aloitan taas tammikuussa laihduttamaan näitä lomakiloja pois pois pois. Tosin olen ollut onnistuneesti laihdutus kuurilla (tai oikeammin muuttanut elämäntapojani) jo likemmäs vuoden päivät eli muutaman joulukilon karistamisesta tuskin isompaa ongelmaa tulee, samallahan ne lähtevät kuin muut kymmenisen kilogrammaa ihraa, joka olisi tarkoitus vielä kropasta hävittää.

Mutta mutta, joululoma (tai tämä ensimmäinen viikko siitä) on ollut aivan upeaa aikaa. Alkuviikosta tein laatikoita valmiiksi ja leivoin pullaa ja cupcakeja, keskiviikkona sitten lähdimme isän kanssa noutamaan veljeäni kaupungista maalle lomailemaan muutamaksi päiväksi (tänään lähti taas takaisin) ja siinä sivussa tuli vähän tehtyä viimehetken lahjahankintoja. "Pukin" konttiin lähti mm. tervashampoota ja -saippuaa sekä ruusuteetä ja tietysti myös suklaata. Itse sainkin tänä vuonna kyllä mukavia lahjoja, mm. Ihaa-pehmon (tästä olen erityisiloinen, olen toivonut jo pitkään saavani ison nallen tai vastaavan), kauniit pronssiset (tai ainakin pronssisen näköiset) korvakorut, herkkuina suklaata ja pähkinöitä sekä Simpsonit -sarjan 8. tuotankokauden dvd-boxin.

Muuten lomailu on sujunut leipomisen ja ruuanlaiton lisäksi pelaten veljen PSP:llä ja Nintendo DS:llä, lähinnä Locorocoa, Professor Layton and the Diabolical Boxia ja Silent Hill Originsia. Erityisesti Silent Hill -sarjaan olen ihan hullaantunut. Läpi olen pelannut vain kakkosen, mutta senkin sitten kolmeen kertaan ja kesken on kakkosen neljäs läpipelaaminen, The Room (eli nelonen) ja Homecoming, siis sen Originsin lisäksi. Harmi vaan, ettei mulla ole mitään omaa konsolia, joten pääsen pelaamaan noita Originsia ja Homecomingia vain käydessäni veljen luona tai sen käydessä kotona. :/ Juuri asentelin koneelle muuten Final Fantasy VII:n, jota ajattelin alkaa tässä pelaamaan läpi, vaikka sen '97 vuoden pelinä näyttääkin "hieman" kököltä. :P (pistäisin tähän väliin screenshotin ko. pelistä, mutta jostain syystä vuodatus ei nyt tykkää ladata mun kuvaa, joten antaa sen sitten olla...)

Tuli taas mieleen, että mun piti jo aiemmin postata tänne mun "lukion joulujuhlan jälkeisestä tilasta". :D Olin jotenkin ihan älyttömän euforian vallassa ja samaan aikaan tosi haikeella mielellä, kun mietin, että se oli sitten mun viimenen joulujuhlani lukiolaisena. Itkin koko bussimatkan kotiin, kun mulle tuli niin hyvä olo. Se ihana, lämmin tunnelma ja rakkaat ihmiset, sellanen "tekisipä mieleni vähän syleillä universumia" -fiilis. Liikutuin aivan kamalasti esimerkiksi siitä, että ystäväni N aivan yht'äkkiä kappasi mut ja ystävämme S:n halaukseensa toivottaen meille jouluja. :) Kyllä, onni on yhtä kuin hyvät ystävät. Pitäkää huolta toisistanne ja osoittakaa, että ystävänne ovat teille tärkeitä, vaikka välillä heitä harhautuukin pitämään itsestäänselvyytenä. Uskaltakaa välittää, uskaltakaa rakastaa, sillä ihminen on olemassa vain toista ihmistä varten.

<3llä Anyymi